Time for action (Hoofdprogramma)
Foto's: Marnix
Verslag: Hamdi
Partij-17
Timur Haspolat (Tempel Fightschool) vs. Nale (KB Arnhem) B-klasse
Nale die bijna al zijn partijen voortijdig heeft afgerond,laat er dit maal ook geen gras over groeien na 1 rondje heeft Timur er geen zin meer in en weigert uit zijn hoek te komen.
Partij-18
Soufian Charkaoui (Figtclub Lacha) vs. Jordy van de Sluis (Team Kraus/Superpro) A-klasse 3x3min
Als goede scheids en alstechnische vechter heeft hij zijn trademark al geplaatst in nederland ,maar zijn tegenstander is ook niet de minste een enorm talent met een hoop Toppers als sparringpartner bij Super pro , dit belooft wat..souf komt uit voor zijn eigen sportschool en hij loert vanaf ronde 1 voor de Ko , Jordy blijft cool en blijft de benen van soufian bewerken die op zijn beurt veel countert met linkse trappen naar hoofd en lichaam..in ronde 2 lijkt soufian door zijn reserves heen , hij blijft goed meeknokken met zuivere stoten , maar Jordy legt een tempo erin die niet bij te houden is voor soufian hij staat dicht en moet in ronde 3 veel incasseren...als je denkt dat hij bijna neergaat lacht hij ff en countert met een harde rechtse stoot , ondanks dat beide vechters hard tegen hard gaan is er zichtbaar respect voor elkaars reputatie,mooie pot.
WOP Jordy van de Sluis (Team Kraus/Superpro)
Partij-19
Christopher Martha (G-Force) vs. Danny Verhoeven (Team Superpro) MMA 2x3min
Veel overciht bij beide kemphanen,beide heren gaan vaak naar de grond in de eindfase is danny de betere in het ground en poundwerk,vanuit een aanval van martha volgt een sterk ingezette armklem die als een huis zit.
Winnaar Danny Verhoeven (Team Superpro)
Partij-20
Ryan Semerel (GG Helmond) vs. Rinie van Gelder (Team Kraus/Superpro) A-klasse 3x3min
sterk ogende ryan in ronde 1 , hij krijgt bijna rini neer door 5 harde rechtse mokerstoten achter elkaar.,vanaf ronde 2 zijn de rollen omgedraaid rini is de beter ( trefzekere) bokser die ook iets meer lucht lijkt te hebben , laatste ronde worden er veel low-kicks door beiden gemaakt,ryan scoort goed met teeps naar het lcihaam en hoofd.
WOP Rinie van Gelder (Team Kraus/Superpro)
Partij-21
Salah el Allaloui (Champions Gym) vs. Valdrin Vatnikai (Team Superpro) A-klasse 3x3minBij de opkomst van Salah kijk ik lachend naar Rick cocu , ik zeg door die out-fit die hij aanheeft lijkt hij een wolf in schaapskleren.
taktisch en technisch gezien is het wel effectief wat beide heren doen, maar echt sensatie zie ik niet in deze partij als ik eerlijk ben,styles make a fight zeggen ze ook wel eens , de meeste punten werden door salah gemaakt en daar mee ook winnaar van deze pot.
WOP Salah el Allaloui
Partij-22
Abdessamad Bouiry (Mattiz Gym) vs. Gino Borne (G-Force) A-klasse 3x3min
Gino heb ik nooit zien vechten,hij shcijnt vroeger bij Kb arnhem te hebben getraind en een geoei vechter te zijn geweest , maar abdes heb ik al vanaf de nieuwelingklasse gejureerd ,ik heb ook vaak met hem gespard en die jongen lijkt elke maand beter en sterker te worden,beide vechters hadden een enorme aanhang bij zich , de spanning was te snijden bij deze 1e Apartij voor abdes en de comeback van Gino.
Abdes begon heel zelfverzekerd en explosief met harde stoten losseen knietechnieken naar hoofd en lichaam , gino was ff onder de indruk maar counterde gelijk terug met zuivere hoeken die goed raak waren , abdes bleef explosief in en uitvechten waardoor hij een hoop punten op de tellers bij de jury bracht,Gino is een harde jongen want hij kreeg zware mokerstoten maar hij bleef lachen , opeens maakt abdes linkse yab,rechtse hoek die mis is.....het lijkt opeens alsof zijn schouder uit de kom gaat,hij gaat kermend van de pijn liggen en schreeuwt het uit,later blijkt dat zijn spier volledig is afgescheurd waardoor hij ongeveer 2 maanden uit de roulatie ligt...beterschap kerel!
WTKO Gino Borne (G-Force).
Partij-23
Ait Said (Oosterbaan Gym) vs. Tahir Menxhiqi (Team Superpro) A-klasse 3x3min
beide knokkers zijn enorme techneuten ze beheersen alle techieken van dit spelletje,in 2006 stonden ze al tegen elkaar toen won ait said in ronde 2 op KO , na 3 jaar afwezigheid is dit de 2e comeback partij op rij van ait said die 1 week daarvoor geveld was door een griepvirus maar toch deze gevecht aanging tegen de zeer sterke tahir van kamp super pro,er werd niet afgetast vanaf ronde 1 gingen ze voor de KO , ait said bleef boksen en loerde voor de losse knie naar het hoofd,tahir was scherp en maakte en paar gevaarlijk linkse trappen naar hoofd en lichaam , ait said bleef doorgaan met zijn taktiek,het leek succes te hebben want tahir wist zich geen raad met de druk van ait said hij kreeg herhaaldelijk een linkse hoek en losse knie op zijn hoofd , in ronde 3 leek de lucht weg bij ait said en ook bij tahir,ze vertoefden liever in de clich dan in het losse K-1 gevecht zonder clinchen ,ait said leek de sterker in de clich vooral zijn linkse knie kwam vaak door op het hoofd van tahir die uitgepuit leek.
de uitslag: onbeslist
extra ronde dus....
ait said was uitgeput en leek er geen zin meer in te hebben , tahir deed er nog een schepje bovenop en pakte deze extra ronde op zijn naam.
WOP Tahir Menxhiqi (Team Superpro)
Partij-24
Milat Hassan Zada (Tempel Fightschool) vs. Hans Stringer (Team Superpro) MMA 2x5min
Ik vraag me eigenlijk waneer ik het fenomeen Hans stringer heb zien verliezen?
Wat een geweldenaar zowel staand als met zijn grondwerk,na een snelle ground en pound combo's is het snel; afgelopen!
WOP . Hans Stringer (Team Superpro)
Partij-25
Jemeyma Betrain (KB Arnhem) vs. Adriane Marksteiner (Duitsland) A-klase
ze is niet de grootste van alle vechters maar als ik het goed heb heeft zijn het grootste hart van iedereen , de manier waarop zij het gevecht ingaat bewisjt het al, met alles wat ze heeft gaat ze haar tegenstandsters te lijf, ongelooflijk dit moet je gezien hebben,gruwelijk harde mokerstoten , onbegrijpelijk hoe de dappere duitse deze mortiergranaten op haar hoofd en lichaam overleeft.
WOP Jemeyma Betrain (KB Arnhem)
Partij-26
Andre Brul (Team Tiger Duitsland) vs. Atty Gol (Team Beast of the East) A-klasse 3x3min
Persoonlijk vin ik Atty een hele goeie degelijke vechter die in het rijtje Mosab,Boudhan en ait bassou hoort, maar vandaag zag ik een ander soort atty aan het werk eentje die veel moeite had met de bijzondere technisch boksende Andre brul die ook nog eens hard en snel kan trappen,in ,in de 3e ronde werd het er niet beter op , atty kreeg opeens een linkse hoge trap waardoor hij half wankelend/hangend bijna ging liggen en opeens kreeg hij een voetbaltrap vol op zijn neus waardoor hij down ging, hij kreeg 8 tellen zijn neus bloede hevig hij keek verdwaasd uit zijn ogen,andre begon druk te zetten en te boksen .. maar opeens was atty wakker , luisterde atty beter naar zijn hoek,hij ging rechtsvoor staan en maakte vele keiharde trappen op de onderarm en schouder van Andre die er veel moeite mee leek te hebben...sterke einde van atty maar net te laat...ik zou die duitser wel eens tegen Mosab amrani willen zien ( Slamm??)
WOP Andre Brul (Team Tiger Duitsland)
Partij-27
Albert Kraus (Team Superpro) vs. William Diender (It's Showtime) A-klasse 3x3min
Er is al genoeg geschreven,gezegd en gespeculeerd over de twee spectaculaire tijdbommen in de ring , en tijdbommen zijn het want in de ring ging een hoop vuurwerk de lucht in , de hele zaal stond op zijn kop ,Nijmegen was niet Nijmegen meer het leek heel voor 3x3 minuten de tokiodome haha
nou genoeg gepraat..Diender leek net een beest toen hij opkwam je zou haast denken dat hij iedereen die voor hem stond zou verscheuren met zijn handschoenen , hij kijkt zo boos dat zelfs de duvel weg zou rennen haha...
Kraus kwam op als Rocky ..super mooi om te zien, vele fans uit het brabantse oss waren voltallig aanwezig voor hun favoriet , de broer van albert was zichtbaar nerveus, de strijd om de eer en glorie kon beginnen , wie zou er winnen?
Kraus begon voortvarend met combo's afgerond met harde low-kicks die diender niet blokte , diender was nog te afwachtend voor zijn doen, hij kreeg een zware stoot en knie op zijn kop, het beest in hem kwam los en er kwam een enorme salvo uit zijn handschoenen, kraus ging niet op de vlucht, nee kraus heeft een hoop ervaring en bleef cool hij ontweek heel mooi vele hoeken,counterde met alles wat hij in huis heeft,Diender bleef doorgaan met het afvuren van zware mokerstoten die kraus toch echt gevoeld moet hebben , God wat een mooie partij...wat kunen deze twee veel incasseren.
laatste ronde lijkt op ronde 3 , kraus moet alles uit de kast halen, het is derop of deronde,diender werkt meer met low-kicks en Kraus maakt steeds meer series van 6/8 stoten achter elkaar die het publiek op de banken doet staan...diender word gek maakt een zwaaihoek die raak is , krijgt een harde knie , valt staat super snel op krijgt 8 tellen , de partij gaat door de hel barst los . die 2 lijken niet stuk te krijgen, het gaat zo gelijk op als die 8 tellen er niet waren geweest zou ik denken aan een onbeslist.
mooie partij overigens , we zijn er nog niet ,maar voorzover ik het kan zien , lijkt me dit de partij van 2010..
En diender kreeg na de partij uit handen van de organisatie de stijlprijs aangereikt!
WOP Albert Kraus (Team Superpro)
Partij-28
Alex Novovic (Team Parris) vs. Rico Verhoeve (Team Superpro) A-klasse 3x3min
Novovic is zeer ervaren en heeft al al vaker met het bijltje gehakt , maar Rico is op dreef lijkt haast niet te stoppen en zijn doel is K-1 japan finale ooit te behalen , hij loop dwars door alex heen,die toch gevraalijk is met zijn backfist (k-1 regels) die tot 2x toe rico bijna neer krijgt daardoor,Rico blijft nu op afstand en maakt vele zware low-kicks waardoor Alex het bijna niet meer ziet zitten, door een enorm harde leverstoor die je achter in de zaal nog kon horen gaat alex neer , hij lijkt niet door te kuenne maa alex is dapper staat op en blijft terugvehcten , weer een leverstoot weer 8 tellen , einde partij
WTKO Rico Verhoeve
Partij-29
Mohammed Medhar (Fight Plaza) vs. Ludgens (Superpro Knihgts) A-klasse 3x3min
Ludgens is goed, heel goed zelfs,heeft volgens mij 90% van zijn partijen op KO gewonnen , maar mohammed medhar is erg op dreef is hard op weg om de top te bereiken in nederland en zou het ludgens lukken om mohammed ook af te stoppen?
Mohammed begon snel en hard met trappen naar de lever,daarna een rechtse directe waar Ludgens op neer gaat voor 8 tellen, hij staat weer op , weer die zware mokerstoot , afgelopen hij kan niet meer verder.
WKO Mohammed Medhar (Fight Plaza)
Partij-30
Warren Stevelmans (Real Fighters/Vos Gym) vs. Alviar Lima (Team Superpro) A-klasse World Title Fight 5x3min
Wereldtitelgevecht WFCA ,de titel was in handen van Lima , zou Warren die meenemen naar heerlen of blijft de titel in Zevenbergen?
in een vorige editie van K-1 max utrecht versloeg warren dezelfde Lima in de voorronde en zette ook het toernooi op zijn naam waardoor hij naamsbekendheid kreeg en een partij in Japan.
Lima was gedreven en wilde zijn verlies rechtzetten, hij zag er gefocust uit , warrren leek ook niet gekomen om te knikkeren op het schoolpleintje , zijn armen leken wel staalkabels reken maar dat er veel kracht in die armen schuilt van dit kleine kereltje.
vanaf ronde 1 jaagt lima achter Warren aan die enorm explosief is en veel yabs maaks en veelvuldig met low-kicks werkt, ronde 2 zet Lima iets meer aan en komt een paar keer door met stoten op de lever en plexus, warren komt weer sterk terug in ronde 3 en scoort veel met harde low-kicks die Lima weigert te blokken (??)..de linkerhoeken van Warren zijn gruwelijk hard die komen regelmatig door op het gezicht van Lima die zichtbaar rood kleurt , ronde 4 is Lima flink aan het drukken, warren heeft een lichte mentale dip en Lima maakt een sterke indruk deze ronde en vooral in de clinch ,hij komt vaak door met harde kniéen naar de ribben die beginnen te prikken bij warren...ronde 5 is het alles of niets ..warren krijgt een enorme peptalk van Hipolyte en chabrani hij is er helemaal klaar voor , hij begint furieus met zware mokerstoten op het gezicht van Lima, ik zie 3 minuten lang alleen maar rechtse directes gevolgd door linkse hoeken op het hoofd/oor en oog van Lima die er helemaal doorheen zit, hij gaat telkens bijna neer maar weet zich op een of andere manier toch staand te houden, wat een incasseringsvermogen heeft Lima..de bel gaat en beide heffen de armen....wie word het?
De uitslag is bekend, de speaker pakt de microfoon en hij wijst Vosgym als winnaar aan....Warren word helemaal gek , hij spring een gat in de luchten brult het uit alle emoties van voorbereiding komen er uit..
WOP - Werledkampioen WFCA 72.57 kilo Warren stevelmans
![]()

Reply With Quote